Monday, June 28, 2021

N1 კომპლექსური დავალების ბარათი

 

 


 

 

 

მიმართულება: გეომეტრია სასწავლო თემა: ორიენტირება სიბრტყეზ

სამიზნე ცნება: ორიენტირება სივრცეშ

კლასი: I

დრო: 3 კვირა

საკითხები:

მარტივი სქემები სიბრტყეზე

·         მარჯვნივ, მარცხნივ, შუაში

·          წინ, უკან

·         დაწყვილება

·         შიგნით და გარეთ

·         რამდენიმე არე, არეების საზღვარ

საკვანძო კითხვები:

·         როგორ გვეხმარება გეომეტრიული ობიექტები შენობის ან ობიექტისთვის საზღვრის გაკეთებასა და შემდეგ ორიენტირებაში?

·         როგორ ვადგენთ, როგორი მდებარეობა აქვთ ობიექტებს ერთმანეთის მიმართ?

დავალების პირობა:

ავალების სათაური:

                                      ვირტუალური ფერმა

ერთი სოფლის განაპირას ცხოვრობდა მოხუცი კაცი -თედო პაპა. იგი ძალიან მშრომელი და დაუღალავი იყო. მას სახლთან ახლოს ფერმა გაეშენებინა და შინაურ ცხოველებსა და ფრინველებს უვლიდა. ძროხებისთვის ბოსელი აეშენებინა. ბოსლის მარჯვნივ საქათმე იდგა, საქათმის უკან კი -საღორე. შინაური ფრინველებისა და ცხოველების უსაფრთხოებას იცავდა თედო პაპას ერთგული ძაღლი- ლომა, რომლის ბუნაგიც საქათმის წინ იდგა. ფერმას შემოვლებული ჰქონდა ოთხკუთხედის ფორმის ღობე.

     ერთხელ ფერმას მშიერი მგელი მიუახლოვდა . მის ყმუილზე ლომამ ყეფა დაიწყო. დაიფანტნენ ცხოველები. დამფრთხალი ფრინველები აფრინდნენ და ღობეზე შემოსხდნენ. მაგრამ ლომას შიშით მგელი ვერას გახდა და მშიერი ისევ უკან წაძუნძულდა.

 

         შენი დავალებაა:

 

·         დაადგინე სად რომელი ნაგებობა დგას. ასევე ყურადღება მიაქციე როგორ განლაგდნენ ცხოველები და ფრინველები მგლის ყმუილის გაგონებისას და შექმენი შესაბამისი ილუსტრაცია.

·         გაიხსენე შიდა და გარე არეები, არეების საზღვარი და ისე განალაგე საგნები ილუსტრაციაზე აღწერე როგორ არის საგნები განლაგებული.

·         დავალება შეასრულე სახატავი საშუალებების ან ციფრული რესურსის ,,ვსწავლობთ თამაშით“ გამოყენებით. ასევე შეგიძლია მოამზადო მაკეტი საძერწის ან სხვა მასალის გამოყენებით.

·          გაიხსენე რომელიმე მსგავსი ზღაპარი/მულტფილმი, მოიყვანე მაგალითი და იქ განვითარებული სიუჟეტის მიხედვით შექმენი ილუსტრაცია შენთვის მოსახერხებელი ფორმით.

 

 პრეზენტაციისას  წარმოაჩინე:

·         რა საშუალება გამოიყენე იმისათვის, რომ მოგეხდინა თედო პაპას შენობების ადგილმდებარეობის შესახებ ჩანაწერის გაკეთება?

·         სივრცეში ან სიბრტყეზე მოძრაობისას როგორ აწარმოე ადგილმდებარეობის დასადგენი ჩანაწერის გაკეთება?

·         რა წესით/პრინციპით განალაგე ობიექტები სიბრტყეზე?

·          როგორ გვეხმარება ობიექტების განლაგების ცოდნა გადაადგილებაში? • როგორ დაგეხმარა შიდა და გარე არეების, ასევე არეების საზღვრის შესახებ ცოდნა მუშაობის დროს მაკეტის შექმნისას

·         რა თემაზე შეადგინე ახალი დავალება და რისი გათვალისწინება მოგიწია მასზე მუშაობის დროს?

 

შეგიძლიათ გაეცნოთ სხვა მოსწავლეების ნამუშევრებს და სცადოთ ააგოთ ფერმა თქვენთვის სასურველი დიზაინით:

 


 

 

 

 

 

 

შეფასება:

მოსწავლეს შეუძლია:

·         მოცემული ადგილმდებარეობის გეგმების და მარტივი სქემების საშუალებით სიბრტყეზე ორიენტირება;

·         ადგილმდებარეობის დასადგენად საწყისი საორიენტაციო ობიექტის განსაზღვრა, რომლის მიმართაც განისაზღვრება/დგინდება სხვა ობიექტის მდებარეობა ;

·         იმსჯელოს იმის შესახებ, რომ გეომეტრიული ფიგურებისა და მათი ურთიერთგანლაგების სქემების, მოდელების საშუალებით, როგორ ხდება სივრცეში ორიენტირება.

·         გეომეტრიული ფიგურების ერთმანეთისგან გარჩევა ნიშან-თვისებების მიხედვით.

·          გეომეტრიული ფიგურების თვისებების გამოყენებით, გეომეტრიული ობიექტებისა და მოდელების აგება. •

·         მოცემული ადგილმდებარეობის გეგმების და მარტივი სქემების საშუალებით სიბრტყეზე ორიენტირება;

·         გეომეტრიული ობიექტების დასახელება.

·         შიდა და გარე არეების განსაზღვრა.

·         ობიექტების განთავსება სიბრტყეზე, მითითებების მიხედვით.

·          ნამუშევრის აღწერა სიტყვიერად.

·         მსგავსი დავალების მოფიქრება და შექმნა.

·          დავალების წარდგენა მითითებულ დროს.

რეკომენდაციებ ი მოსწავლე

დავალების შესრულების დროს გაეცანით მასალას არეების შესახებ ჰიპერბმულების საშუალებით საშინაო სკოლა : https://www.youtube.com/watch?v=f1QFkCpzSTg პრეზენტაცია მოსწავლეების ნამუშევრები, პრეზენტაცია ქვიზ

 

 

No comments:

Post a Comment